انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۸۹۳۳۳
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)
هم‌زمان با برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، از تندیس «سقاخانه» به‌عنوان تندیس منحصر به فرد اهدایی به برگزیدگان این دوره از جشنواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نماد‌های برگرفته از معماری صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به‌عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.

سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره‌سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائران و مجاوران است که سال۱۱۴۳قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پایینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است.

در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی شده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در ابعاد ۳۰سانتیمتر ارتفاع، ۱۲سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->