«حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم انتظار بدون معرفت راه به کوفه می‌برد واکنش وزیر فرهنگ به بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ + عکس آغازبه‌کار پویش بزرگ مردمی «حرکت» با هدف ترویج سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه (۴ مرداد ۱۴۰۳) آغاز مسابقات بین‌المللی «جایزه بریکس قرآن کریم» در کازان + فیلم و تصاویر یک صلوات، کرایه راننده تاکسی بود ز دریای کراماتت شده دامانِ صحرا‌ تر درباره محمدعلی الهامی نیا، قدیمی‌ترین استاد کاشی کاری حرم مطهر رضوی مبارک سفری از بخارا تا مشهدالرضا(ع) بررسی فلسفه و آثار زیارت در متون دینی جزئیاتی از ثبت‌نام زائران اربعین در خراسان‌رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) | اعزام کاروان‌های عتبات پیش از اربعین متوقف می‌شود افتتاح دومین دوره مدرسه دارالعلم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۱۴۰۰ مشهدی برای شرکت اردوی راهیان نور مناطق غرب ثبت نام کردند رونمایی از سه نسخه خطی نفیس «اللُهوف سید بن طاووس» در حرم رضوی ساختار‌های اجتماعی باید با فرهنگ رضوی همسو شوند تقدیر از برگزیدگان دومین دوره جایزه بین‌المللی خوش‌نویسی «یاس یاسین» احداث سایه‌بان‌های جدید در مسیر‌های پرتردد حرم‌ امام‌رضا(ع) چرا تولی و تبری شرط نجات است؟
سرخط خبرها

«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۸۹۳۳۳
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)
هم‌زمان با برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، از تندیس «سقاخانه» به‌عنوان تندیس منحصر به فرد اهدایی به برگزیدگان این دوره از جشنواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نماد‌های برگرفته از معماری صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به‌عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.

سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره‌سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائران و مجاوران است که سال۱۱۴۳قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پایینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است.

در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی شده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در ابعاد ۳۰سانتیمتر ارتفاع، ۱۲سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->